• Eén inlogaccount voor alle bibliotheekdiensten Bekijk details

29 maart 2024

Registeren en inloggen bij de Bibliotheek wordt makkelijker. Je hebt straks nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Dit maakt inloggen niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker.

• Menstruatie uitgiftepunt in bibliotheek Terneuzen Bekijk details

8 februari 2024

Stichting Armoedefonds is een project gestart om menstruatiearmoede een halt toe te roepen. Ook de gemeente Terneuzen doet hier aan mee. Op verschillende plekken worden menstruatieproducten gratis ter beschikking gesteld. Bibliotheek Terneuzen is zo'n plek.

• Ontbijtsessie 'Samen tegen laaggeletterdheid in Zeeland' Bekijk details

24 januari 2024

Er moet meer aandacht en begrip komen voor laaggeletterdheid. Dat vinden de Zeeuwse Bibliotheken, Stichting Lezen en Schrijven en de Arbeidsmarktregio Zeeland. Om dat te bereiken gingen ze 22 januari 2024 in gesprek met leidinggevenden van organisaties waar laaggeletterden terecht kunnen voor zaken als zorg, subsidies of uitkeringen.

• Inloggen online Bibliotheek Bekijk details

23 januari 2024

Maak jij gebruik van de Online Bibliotheek? Vanaf 29 januari 2024 vindt er een kleine wijziging plaats voor het inloggen in de app en op de website.

• Biblioscoop van start Bekijk details

18 januari 2024

Vanaf nu kunnen leden (vanaf 18 jaar) van Bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen en de ZB kunnen meedoen aan de proeffase van Biblioscoop, de mogelijk nieuwe streamingsdienst van de openbare Bibliotheken van Nederland. In deze proeffase kunnen maximaal 250 leden meedoen, dus de plekken zijn beperkt. Aanmelden gaat via Biblioscoop.

• Week van de Lieve Briefjes Bekijk details

30 december 2023

Tijdens de Week van de Lieve Briefjes kun je in de bibliotheek terecht om een gratis kaartje te halen. Hiermee kun je iemand verrassen met lieve woorden. Zomaar, omdat er altijd wel iemand is die dat verdient.

• Samenwerking Scalda en de Zeeuwse Bibliotheken Bekijk details

1 december 2023

Maandag 27 november 2023 is door de directeuren van Scalda en de Zeeuwse Bibliotheken in Middelburg een samenwerkingsovereenkomst getekend. In deze driejarige samenwerking gaan we de leesmotivatie versterken onder de mbo-studenten en een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling en toekomstmogelijkheden van studenten.

• LEES-app voor jongeren Bekijk details

22 september 2023

Met de LEES-app van de online Bibliotheek krijgen vmbo-leerlingen en mbo-studenten een jaar lang gratis toegang tot 120 e-books en luisterboeken. Het doel is het leesplezier onder jongeren te stimuleren en hen bekender te maken met de mogelijkheid om digitaal te lezen en luisteren via de online Bibliotheek.

• Informatiepunten Digitale Overheid Bekijk details

20 september 2023

De Informatiepunten Digitale Overheid blijven in de Zeeuws-Vlaamse bibliotheken.

• Gastlenen Bekijk details

17 augustus 2023

Ben je lid van een andere Bibliotheek in Nederland en wil je Gastlenen in een Zeeuws-Vlaamse bibliotheek? Of wil je Gastlenen buiten Zeeland met je Zeeuwse pas? Dat kan!